مراقبه چیست ؟ – (آموزش مراقبه – مدیتیشن)

مراقبه چیست

مراقبه چیست ؟ برای فهم بهتر مراقبه بهتره که به معنای کلمه کمی بیشتر توجه کنیم . مراقبه یعنی مراقب بودن ! یعنی جمعی حواس ، یعنی حضور در لحظه .

 

مراقبه یا مدیتیشن چطور انجام میشه

برای مراقبه شما به هیچ چیزی احتیاج ندارین ! شما میتونید توی خونه ، توی حیاط ، توی طبیعت و حتی توی تخت هم مراقبه ی خودتون رو داشته باشین . به این شکل که شما یک جای آروم رو در نظر میگیرید و اونجا به حالت لوتوس یا نیمه لوتوس میشنید و شروع به کشیدن نفس های عمیق و مرتب میکنید. که البته ما در این جا دو نوع تنفس شکمی و سینه ای داریم . در حین انجام این عمل فکر – روح و بدن در آرامش نسبتا خوبی قرار خواهند گرفت و میزان تلقین پذیزی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حالا در حین مراقبه شما باید ازحواس پرتی خودتون جلوگیری کنید و ذهنتون رو به متمرکز بودن آموزش بدین . به این شکل که شما تمام حواس خودتون رو طی مراقبه به دم و باز دم های خودتون میدین یا اینکه حواس خودتون رو به دنیای اطراف و حس اون متمرکز میکنید. به همین راحتی .

حالت های مختلف مراقبه – حالت لوتوس و نیمه لوتوس

در اینجا منظور از حالت همون طرز صحیح نشستن در حین انجام مراقبه است . برای درک بهتر شما عزیران اینجا ما از تصویر برای شرح این حالات استفاده میکنیم.

حالت-های نشستن-مدیتیشن

حالت های نشستن در مراقبه

 

یک پیشنهاد عالی !

هروقت که متوجه افکار خویش شدید و نتونستید در مقابل حجوم افکار کاری از پیش ببرید ! یک سئوال همیشه به کمک شما خواهد آمد !
 – من دارم به چی فکر میکنم . با پرسیدن فقط همین یک سئوال شما متوجه خواهید شد که چطور و چگونه افکارِ شما به زانو در خواهند آمد .

یک پیشنهاد عالی دیگه !

– دوستانی که میخواهند مسائل مربوط به مراقبه (پایه اما اصولی و حرفه ای !) رو آموزش ببینند من پیشنهاد میکنم که حتما ، حتما کتاب انواع مدیتیشن رو دانلود و مطالعه بفرمایند . این کتاب حدودا ۱۸۰ صفحه است و خیلی پر بار . در این کتاب به مباحث کندالینی و چاکراها و … پرداخته میشه .

برای دانلود این کتاب با لینک مستقیم کلیک کنید

 

مراقبه و چاکراه ها

توی این قسمت سعی میکنم کوتاه تر صحبت کنم ، چون توی برنامه های آینده تیم این بخش رو دیدم ! یعنی شما قراره که یه سری مطالب جامع و کامل رو در آینده نزدیک در مورد چاکراها ، پاکسازی چاکراه ها و … دریافت کنید. ولی خب کوتاه و مختصر میشه گفت که ما با استفاده از مراقبه میتونیم چاکراه هامون رو پاکسازی و اونهارو به تعادل برسونیم ، انرژی هارو دریافت جهت دهی و ارسال کنیم.

 

۷ Chakras 4

 

 

فواید مراقبه – مدیتیشن

۱. به آسانی بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ خواهید کرد

۲. در کنترل استرس به یک متخصص تبدیل خواهید شد

۳. به طور طبیعی، اطلاعات مفید را به خاطر خواهید آورد

۴. به یک سخنران فصیح و شگفت‌انگیز تبدیل خواهید شد

۵. تمرکزتان مانند لیزر خواهد شد

۶. توان مغزیتان فوق‌العاده زیاد می‌شود

۷. در حل مشکلات توانمند خواهید شد

۸ . خلاقیت‌تان شکوفا خواهد شد

۹. اضطراب را نابود،‌ و آرامش را تجربه خواهید کرد

۱۰. مغزتان برای همیشه جوان خواهد ماند

۱۱. در سازگاری با تغییرات فوق‌العاده عمل خواهید کرد

۱۲. به تدریج در مبارزه با غم پیروز خواهید شد

۱۳. قوی‌تر خواهید شد و درد کم‌تری احساس خواهید کرد

۱۴: توانایی‌تان در کنترل نفس یک پله بیش‌تر می‌شود

۱۵. میزان حس شادکامی‌تان نیز یک پله بالاتر خواهد رفت

 

meditation music

meditation music

 

دانلود موزیک مراقبه

این لیست دانلود بروزرسانی خواهد شد.

دانلود موزیک های مدیتیشن

پاکسازی هاله و هفت چاکراه

موزیک برای مراقبه (پاکسازی و رفع انسداد هفت چاکراه )

 

 

برای دوستانی که علاقمند به متافیزیک و دنیای ماوراالطبیعه هستنید حتما پیشنهاد میکنم این مطلب رو از دست ندین.

رسالت شخصی

 

 

محیط مراقبه

(نوشته شده توسط نویسنده ی مهمان > هارای)

محیط مراقبه میتونه هرجوری باشه که شخص توش احساس آرامش ، تمرکز و امنیت داشته باشه میتونه وسط یه اتاق خالی یا جنگل یا حتی محیط پرسروصدا باشه . مهم ترین موضوع برای محیط مراقبه فقط اینه ک شما بتونید تمرکز کنید جوری که اطرافتون براتون مهم نباشه چه شکلیه فقط انرژی لازم رو بتونید ازش بگیرید و تمرکز کنید میشه با کمک عود و گیاهات دودی این تمرکز رو بیشتر کرد وقتی محیط کوچکی داریم میشه بااستفاده از فکرمون بزرگش کنیم اصلا مهم نیس که مکان چه شکلیه این افکار ماست ک چه شکلیه و اینکه چطور مراقبه کنیم.

 

مراقبه راهیه برای آزادی افکار پاک کردن ناخالصی ها از فکر نوعی دریافت پاک از مکانه پاک گاهی اوقات این امکان وجود نداره که مکانی رو آماده کنیم و شدیده نیاز به مراقبه و دریافت ارامش داریم میتونیم حتی درحاال حرکت کردن این فضارو برای خودمون ایجاد کنیم . وقتی تمرکز بالا بره حتی میشه تو مسیر حرکتمون هم مراقبه رو انجام داد حس های ما به دریافت انرژی کمک میکنن هرحسی ک داشته باشیم مثل قطب آهنربا همونی رو جذب میکنه ک میخواد برای همین باید همیشه مکان جایی باشه که فکر راحت و آزاده میشه از عطر استفاده کرد خیلی ها از بوی خاک یا حتی بوی سبزی گیاهان آرامش میگیرن تایمی ک مناسب یه مراقبه سبک و پر بار هستش ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اس مراقبه شاید خیلی شبیه مدیتیشن باشه اما حرکات اون رو نداره ساده ترین نوع تمرکز شناخته میشه برای همین پر استفاده ترینه اما هرچیزی که ساده هستش ساده به دست نمیاد شاید ۲ ساعت مراقبه کنید اما فقط ۲ دقیقش مفید باشه.

 

 

ایمان غریب

هر افسانه ای در این ره بود روزی داستانکی کوتاه ... ایمان - عاشق متافیزیک

نوشته‌های مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • لطفا از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
دیدگاه‌ها

*
*